
Apple a Google řádí na TikToku, je vhodný i pro menší firmy?

Popularita streamovací platformy TikTok vábí i větší ryby. V době, kdy svět čelí vzrůstajícímu tlaku na ochranu osobních dat a internetové bezpečnosti, technologické firmy nemohou ignorovat vliv TikToku na své publikum. Marketingový potenciál této platformy, tak využívají například firmy jako jsou Google, Apple nebo Microsoft. Více už o tom informuje portál CNBC.
Zatímco Apple má přes 2,3 milionu fanoušků, tak Google má 407 tisíc a Microsoft 181,6 tisíce. Oproti jiným sociálním sítím, jakož jsou Facebook, Instagram nebo Twitter, firmy využívají TikTok nad rámec tradiční reklamy.
Firmy musí hledat cestu, jak oslovit mladé uživatele pohybující se na této sociální síti. Pro technologické firmy a jejich kapacitu jde o logickou cestu. Pro mladší cílové skupiny je TikTok sociální síť číslo jedna. Technologické firmy si tak všimly možného potenciálu, jak tyto zákazníky oslovit. Facebook byl ve svých začátcích sociální sítí mileniálů. Aktuálně se jeho věková skladba výrazně proměnila a síť Marka Zuckerberga se stala spíše platformou pro seniory.
Z tohoto pohledu může být pro firmy budoucí výhodou osvojit si TikTok a mladší generace získat na svoji stranu. Je zapotřebí si uvědomit, že původem čínská sociální síť činí kulturální posun.
Značky a firmy se musí naučit žít po jejím boku a využívat ho. Uživatelé TikToku stárnou a pro značky se stávají zajímavějšími. Být blíže k zákazníkům je nezbytné a díky TikToku se jim to podaří.
Technologické firmy následují TikTokové trendy
Velké technologické firmy navíc následují trendy, které pasují na jejich podnikání a lze je propojit s humorem. Díky tomu hrají na notu mladšímu publiku, i když jejich služby nemusí úplně sedět k jejich cilové skupině.
TikTok se loni stal třetí největší sociální sítí na světě. CNBC uvádí, že TikTok používá měsíčně 755 milionů uživatelů.
Zaměření technologických firem na TikToku není v ničem divné i z jiného důvodu. V roce 2021 se stala stránka TikTok.com vůbec nejpopulárnějším webem na internetu. Vyhledávač Google má navíc rok od roku horší čísla.
Je TikTok zajímavou platformou pro menší firmy? Problémem je skutečnost, že tato sociální síť může být i vcelku finančně nákladná. Algoritmus totiž vyžaduje postovat minimálně jeden příspěvek denně, což pro menší společnosti může být finančně destruktivní. Většina firem potřebuje zdokonalovat svůj produkt, než produkovat denně krátká TikToková videa, což nemusí být snadné na produkt vůbec napasovat.
Zdroj: CNBC, Tývka.cz