Vyberte možnost Stránka

10 nejlepších reklam Super Bowlu 2023

Super Bowl je světově nejvíce sledovanou událostí. Z toho pohledu je i nejdražším místem pro reklamu. Pro zajímavost cena za 30 sekundový reklamní spot v letošním finále ligy National Football League (NFL) Super Bowl dosáhla rekordní výše 7 milionů dolarů, což představuje více než 155 milionů korun. Firmy se tak předhánějí v kreativitě. Jaký byl letošní rok, jaká reklama se líbila nejvíc vám? Napište do komentářů. Pojďme se teď vrhnout na námi sestavený žebříček deseti nejlepších reklam Super Bowlu v roce 2023.


Ben Affleck a Dunkin koblihy

Americký řetězec s rychlým občerstvením Dunkin využil herce Bena Afflecka jakožto pracovníka jeho drive inu. Je tu i zajímavá spojitost s tím, že v roce 1997 Ben Affleck si zahrál ve filmu Dobrý Will Hunting, ve kterém si zajel pro koblihy do zmiňovaného drive inu. Nyní
se role obrátily. Affleck si střihl roli zaměstnance a v Massachusetts překvapil místní. Sympatický nápad, co myslíte?

Skvělé herectví nebo skvělá chuť?

Celebrity ze světa filmu se v rámci letošního Super Bowlu vyřádily. Příkladem je i Ben Stiller, který si zahrál v reklamě na Pepsi. V rámci série reklam pro Pepsi Stillerovi sekundoval Steve Martin. Stillerova linka reklamy rekapitulovala jeho kariéru počínaje Tugem Speedmanem, k romantické komedii s Rachel Dratch konečně k Dereku Zoolanderovi.

Martin si zahrál zase chirurga operujícího psa a další scény ze života. Vše se točí okolo hraní a jednoduchého sloganu “že jeho prací je přesvědčit lidi, že to, co vidí je skutečné”. Reklama končí tím, jak herci ochutnají Pepsi, vyjádří radost a zeptají se, jestli to hráli a nebo to myslí skutečně. Tím vzbuzují zvědavost u lidí okusit nové chutě Pepsi. Podaří se to?

General Motors a Netflix

Další známým hercem, který se objevil v reklamě tentokrát pro General Motors a Netflix je Will Ferrell. Streamovací platforma demonstruje, že ve svých reklamách bude prezentovat více elektromobilů. V reklamě se objevují skeče poukazující na nejoblíbenější seriály, jako jsou Bridgetonovi, Squid game nebo Stranger Things a další.

Monday – od Publicis Groupe

Reklamy v Super Bowlu nejsou výhradně komediální. Objeví se i pár cílících na emoce. Letos se objevila reklama, která poukazuje na
problematiku pojící se k rakovině a spojitosti s pracovním životem. Komerční sdělení se zaměřuje na dvě profese – stavebního dělníka a podnikatelku.

Kromě fyzických zkoušek se zhruba dvouminutová reklama dotýká i strachu z návratu do práce po bitvě. Oba přeživší jsou objímáni svými vstřícnými spolupracovníky. V režii Elena Petiti Di Roreto a Martin Ditora reklama získala odborné znalosti několika přeživších rakovinou. To celému reklamnímu sdělení dává hloubku.

Psí přátelství navždy

Co by to bylo za Super Bowl bez reklamy se psy? Tentokrát si čtyřnohé mazlíčky vybrala pro své komerční sdělení nečekaně firma vyrábějící psí granule The Farmer´s Dog. Ta poukazuje na hluboké pouto mezi dívkou Avou a psem Bearem.

V rámci celého příběhu vidíme, jak se z Avy stává žena. Po vystudování vysoké školy se vdává a pořizuje si první děcko. Poukazuje to na skutečnost, že když čas plyne dál, tak láska dívky k psovi trvá pořád stejně hluboce.

Elf Cosmetics a Stiflerova máma

Jennifer Coolidge neboli Stiflerova máma. Asi víte, o koho se jedná. Tato herečka si zahrála v reklamě na Elf Cosmetics.

Doritos a triangl

Doritos se zaměřili na svůj tvar trojúhelníku a vytvoření určitého kultu kolem něj.

Breaking good aneb Popcornerový táta

Dočkali se i milovníci Perníkového táty. Tento kultovní seriál zrecyklovala společnost PopCorners v rámci propagace svých popcornových brambůrků.

Reklama přichází téměř po deseti letech finální série. Shot věrně kopíruje vzhled AMC dramatu z úvodního záběru, zatímco vyznění je komediálnější.


John Travolta, pomáda a T-Mobile

John Travolta nechal v rámci reklamy na T-Mobile a rychlého internetového připojení vzpomenout na kultovní film Pomáda.

Avokádo z Mexika

Vtipná je i reklama na avokádo z Mexika. Reklama vykresluje ráj, kdy Eva okusí zakázané jablko. Veverka jí hodí avokádo z Mexika se slovy, že všechno s ním se mění k lepšímu. Přesunou se pak do New Yorku plného nahých lidí, svobodomyslnosti a pohody.

Reklam v rámci letošního Super Bowlu bylo samozřejmě mnohem více. My jsme vybrali ty, které nás zaujali. Kdo je vaším favoritem? Podělte se s námi do komentáře. Mějte se fajn a čus příště!

Zdroj: Adlien

O autorovi

Michal Kvapil

Jsem člověk, který si prošel bohatou praxí v oblasti žurnalistiky. Stáž jsem odstartoval na Novinkách.cz. Následně jsem přešel do mediální skupiny Lagardere, kde jsem pět let působil v Rádiu Zet / BBC na redaktorské a editorské pozici. Pracoval jsem i na pozici zprávaře. Následně jsem přešel pod projekt Youradio Talk, kde jsem měl i vlastní pořady - například Krypton pořad o kryptoměnách. Praxi jsem nabral i v regionální televizi První boleslavská, ve které jsem si prošel prací kameramana, střihače i redaktora. Souběžně s tím spolupracuji pro portál Mladaboleslav.cz a Boleslavský deník.